🔺 În primele zile ale săptămânii, am vizionat în sala de clasa filme (maraton cinematografic) împreună cu cei din clasa a IX a D;
Spune NU violenței!
![Fotografia postată de Amalia Andreea.](https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17522726_1809903262669335_6716908272215449657_n.jpg?oh=06fd4a3ef109dc416bfb7ee702414254&oe=59593693)
Spune NU violenței!
![Fotografia postată de Amalia Andreea.](https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17522726_1809903262669335_6716908272215449657_n.jpg?oh=06fd4a3ef109dc416bfb7ee702414254&oe=59593693)
![Fotografia postată de Amalia Andreea.](https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17626173_1809903049336023_4323720026308090409_n.jpg?oh=9e585b52645c56c81e3d69f3317249b4&oe=594C7F84)
Apoi,la data 29 martie, am făcut o excursie alături de colegii din clasa a IX-a D , coordonată de cadrele didactice prof. Elena Mănucă, prof. Sevastian Alexandru, doamna bibliotecar Silian Elena și doamna profesoară Vasilica Botezatu.
⇨ Vizită la Castelul Miclăușeni;⇨ Casa memorială a lui Casa_memorială_Vasile_Alecsandri_de_la_Mircești ;
⇨ Vizită la Hanul Ancuței ( http://www.hanu-ancutei.ro/ );
⇨ Vizită la casa memorială a Veronicăi Micle
⇨ Vizită la casa memorială a lui Ion Creangă din Humulești;
⇨Vizită la mănăstirea Văratec.
⇨Vizită la casa memorială a lui Mihail Sadoveanu
→Vizitarea caselor memoriale precum și a muzeelor poate să aducă în sufletul nostru o mai mare admirație, un mai mare respect pentru opera căruia a dat naștere; poate duce chiar la schimbarea de percepție față de niște personaje literare sau despre anumite situații care sunt transpuse pe hârtie.
Prin aceste vizite făcute la casele memoriale , părerea mea necesitatea viziării muzeelor și a caselor memoriale este să vizităm cât mai multe cu putință deoarece ne îmbogățim cunoștiințele despre oamenii care au contribuit la istoria României așa și cu muzeele care ne reprezintă o mare parte din obiectele care necesitau când oamenii erau nu era așa dezvoltați ca noi.
La casa memorială a lui Ion Creangă
Castelul din Miclăușeni
Casa memorială a lui Ion Creangă
Casa memorială a Veronicăi Micle
Mănăstirea Văratec
Veronica Micle
Ion Creangă
La casa memorială a lui Ion Creangă , am văzut căsuţa din bârne de lemn şi acoperită cu draniţă cuprinde trei încăperi: tinda, camera de locuit şi cămara, toate lipite cu lut pe jos, cu geamuri şi uşi mici. Am fost primiți de un ghid turistic minunat care ne-a explicat trecutul lui Ionică.
De asemeni și la mănăstirea Văratec a fost foarte frumos! Apoi am vizitat mormântul Veronicăi Micle, un loc foarte frumos!
La final am avut parte de un moment foarte frumos și neașteptat din partea domnului profesor Sevastian Alexandru care a făcut ca atmosfera să fie mult mai frumoasă!
![Fotografia postată de Alexandru Sevastian.](https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17554275_10155242749109175_8385537900832155082_n.jpg?oh=1f9b81126e657f9695a6c523fc476287&oe=5956EBFF)
![Fotografia postată de Alexandru Sevastian.](https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17498574_10155242747969175_7484270378417598240_n.jpg?oh=49bb3d0bc931533b1e4e60b05b32e7eb&oe=59517EE2)
VISARION-PUIU
![Fotografia postată de Alexandru Sevastian.](https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17457379_10155244165054175_6903317060458432600_n.jpg?oh=17f99c4681329ab3f16fb5af60789c10&oe=598BCD5A)
![Fotografia postată de Alexandru Sevastian.](https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17634726_10155244147709175_2115224883907477848_n.jpg?oh=bdb58ee8cc637fea3cfd3dcc24271775&oe=59993345)
![Fotografia postată de Alexandru Sevastian.](https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17629924_10155244146309175_414630239722822640_n.jpg?oh=9cf4cdc8de0637aa7785ffbea2d16cbf&oe=598D6BA7)
La ”Casa arcașului” Tg. Neamț
![Fotografia postată de Alexandru Sevastian.](https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17554513_10155248116529175_2873346459429329268_n.jpg?oh=4cc159ee1f8fde46ae868d2366f2c3e3&oe=5951844D)
❗Concluzia este că într-o zi am exersat foarte multe abilități și le-am perfecționat cu această ocazie.
Scopul acestui program este implicarea tuturor copiilor preșcolari/elevilor și a cadrelor didactice în activități care să răspundă intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor preșcolari/elevilor, și având ca obiective să pună în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii, nu neapărat în cele prezente în curriculumul național, să stimuleze participarea lor la acțiuni variate în contexte formale, nonformale și să socializeze cu ceilalți.
Urmare propunerii elevilor, la orele de dirigenție, și cadrelor didactice, în cadrul ședințelor comisiilor metodice, și în cadrul ședințelor cu părinții, după colectarea propunerilor elevilor urmate de dezbateri în colectivele de elevi, în consiliul elevilor, în consiliul profesoral și în comitetul reprezentativ al părinților a fost elaborat n program de activități.
Scopul propus, a fost acela de a asimila experiențe de viață redate în arta cinematografiei, obiectivele fiind : experimentarea perceperii informației prin două canale de receptare a informației de către individ: auditiv și vizual, acumularea de noi cunoștințe și formarea unor concepții și deprinderi de viață. Șansa mai mare de a reține copilul informația e să i-o dau pe toate căile, nu doar punându-l să citească romanul ci să vadă și filmul, poate are o memorie vizuală mai bună și reușește altfel să rețină detaliile.
Activitățile fiind statice vizau competența artistică, competența socială, competența învață cum să înveți și competența IT.
Urmare propunerii elevilor, la orele de dirigenție, și cadrelor didactice, în cadrul ședințelor comisiilor metodice, și în cadrul ședințelor cu părinții, după colectarea propunerilor elevilor urmate de dezbateri în colectivele de elevi, în consiliul elevilor, în consiliul profesoral și în comitetul reprezentativ al părinților a fost elaborat n program de activități.
Scopul propus, a fost acela de a asimila experiențe de viață redate în arta cinematografiei, obiectivele fiind : experimentarea perceperii informației prin două canale de receptare a informației de către individ: auditiv și vizual, acumularea de noi cunoștințe și formarea unor concepții și deprinderi de viață. Șansa mai mare de a reține copilul informația e să i-o dau pe toate căile, nu doar punându-l să citească romanul ci să vadă și filmul, poate are o memorie vizuală mai bună și reușește altfel să rețină detaliile.
Activitățile fiind statice vizau competența artistică, competența socială, competența învață cum să înveți și competența IT.
⇒ Marți, 28 martie 2017, am fost vizitați de un ofițer de poliție, care ne-a vorbit despre violența domestică, ce este, cum poate fi prevenită și cum poate fi combătută. (Campania se numește SPUNE NU VIOLENȚEI ÎN FAMILIE). Scopul acțiunii este de A PREVENI apariția unor acte nedorite de tip violență în familie prin analiza factorilor care predispun apariția fenomenului. Obiectivele acțiunii fiind a informa auditoriul, de a cunoaște legislația în domeniu și măsurile de prevenție și combatere ce se impun. Acțiunea a stimulat dialogul, formarea abilităților de comunicare și a vizat competența socială și competența de comunicare în limba română.
⇒ Miercuri, 29 martie, a fost punctul culminant al activității noastre din această săptămână. Am mers într-o activitate complexă, o excursie pe traseul Iași- Târgu Neamț (detaliați evenimentele trăite în etape...) Scopulactivității era de a FORMA în context nonformal viitorul manager (învățătorul) al unui grup de elevi în excursie. Obiectivele excursiei: documentarea privind obiectivele de pe traseu, pregătirea activităților locale (echipa de teatru), pregătirea echipamentului necesar (haine, alimente, aparate foto, instrumente de prim ajutor etc..), pregătirea activităților în grup (cântece, dansuri, glume, surprize etc...) desfășurarea lor cu finalitatea că am dobândit cunoștințe noi.i, ne-am format abilitatea de a lucra în echipă(cu detalii), de a acționa în grup, atitudinea de a ne încadra în rigorile programului(timp, spațiu, prim ajutor, alte resurse)(cu detalii) vizând competența managerială a formării noastre
Aici, am avut și surpriza să constatăm abilități nebănuite ale unor profesori de a interpreta la acordeon ocazie cu care dansând, am constatat că noi nu avem deprinderi elementare de comunicare artistică prin dans și va trebui să ni le formăm.
⇒Joi,am asistat în sala Multimedia, la un documentar adus de un domn polițist care ne-a povestit despre abuzul în familie și cum ar trebui să-l evităm.
Cuvinte cheie : ”Ne-am format anumite competențe”, ” abilități”, ” am dobândit cunoștințe” .
Am început ”lecția” mea cu sintagma ”Nu trăim numai prin pântec, nu-i viață unde nu e cântec” ce semnifică necesitatea dobândirii de-a lungul vieții a majorității abilităților artistice, (literatură, pictură, scultptură, muzică, dans, teatru, fotografie și cinematografie) singurele artele capabile să educe individul și să-l facă mai OM decât era ieri, rămânerea în stadiul dependent de mâncare, băutură și sex nediferențiindu-l cu nimic de animale. De aceea trebuie să și cunoaștem și dacă NU să exersăm dansul, muzica, interpretarea, artele în general deoarece ele atrag, cultivă și educă individul. Nu ne vom atrage așa ușor copiii la școală cu matematica ci mai degrabă cu artele. Neștiind versurile niciunui cântec am constatat o lacună ce va tebui să ne-o acoperim. Neîncercând să dansăm am constatat altă lacună ce o vom avea de acoperit pe viitor. Am exersat abilitățile de a dansa și interpreta o melodie antrenantă cultivându-ne abilități artistice spre a ne forma competențe artistice și de comunicare în limba română, de lucru în echipă.
RăspundețiȘtergere